Secret Garden

Penderaan .
Wednesday 30 January 2013  |  1/30/2013 11:58:00 pm  |  0 said

*cough ehem , sakit tekak sikit. Bukan sebab tekak kering ke ape , tapi cume makan jerok tapi . Aku recommand korang makan jerok tu pilihlah elok² , yang semenggah² sikit. Jangan sikit . Tpi banyak . Sebab pengambilan jerok akan memberi kesan kepada anak tekak , bukan anak dara. Dah melalut ape aku dipetang yang sunyi ni . Okay sunyilah sangat kipas bilik ni bunyik mengalahkan pak samad berdengkor. Okay sape pulak pak samad ni-.- .kaydahh! Hentikan kemelalutan .

Get back kepada topik iaitu *Penderaan* bukanlah dera jenis fizikal mahupon emosional. Cume every week kazen aku kawen . Last week tema merah , abeh dekat seratos aku carik baju merah . Dah la kain tak cukop., terpakselah pulak tuka dengan long skirt . Naseb masok -.- .

Minggu ni kat KL pulakk . Macam tak nok pegi . Yelahh umah ea memang lah besau , tanah persendirian , landskap cun . Tapi sayang nye jalan nak masok ke rumah dea. Sangat² curam dengan jalannye yang tak berturap -.- mase pegi mengantar dulu , aku yang egang pulut kuning dah macam kene sawan dah pegang . Dah lah berat , dengan kete yang tak mampu nakdaki lagi-.-

Next week kat JB lagi , kali ni kat umah makcik aku , makcik aku bekas guru besar, tetiap kali pegi umah dea memang cakap pasal pelajaran jee . Naseb baek aku ni masehlah boleh dibanggekan :3 okay ape yang nak dibangge kan pon tak taulah aku

Sebelom aku teruskan lagi post ni , aku nok pesan . Memang tak de bende yang best pon dalam post kali ni . Rasenye petang² camni korang bolehlah buat kopi cicah biskut kering . Tak pon pegi buat cekodok cicah sardin kalau korang takmau bace post ni . Kalau teragak memang big fans aku, nok benauu bace kan. Pegi lah ambik kerusi, duduk cermat² and sambong bace post aku .

Aku ni lamenyelah ngidamkan nasi ambang . Korang tau tak acano roman ea nasi ambang tu!? Tak tau boleh cari kat Pakcik Google. Nasi ambang ni macam nasi campur lah . Dea makan ngan lauk ayam , tapi ayam tu kering , bukan berkuah dan bukan goreng semate ianya berkuah kering. Lagi ade so'on dalam tu , so'on tu masak ngan kacang panjang, dea kire macam lauk sayur dalam meal tu lah . Then ade certain tu ade ikan kering dalan tu. Ade yang takde. Lagi satu ade mee kasar dalam tu , mee kasar tu dijadikan mee goreng lalu dimasukkan sekali dalam tu .

Cara penyediaan nasi ambang ni , diletakkan dalam bungkusan dengan daun pisang . Barulah sedap . Lauk tu bukan dilempuk lalu digaul . Tak , cume letak kat tepi² je. Okay meleleh³ air liur aku dah ni. -.- . Haritu aku dapat jugak makan . Jodoh aku dengan nasi ambang tu , dapat jugak berjumpa dekat R&R pagoh . Nikmat woih .

Sekian tu je yang aku nak share. Kan aku dah cakap awal² memang tak de inti red bean ke kaya ke ape ke dalam post aku ni . Sape yang bace habis tu terima kaseh lah yee :*

P/s: nak stay JB lepas habis SPM . Insyaallah~





Thanks for reading :)




Past  |  Future