Secret Garden

Hak sebagai CUSTOMER.
Thursday 17 January 2013  |  1/17/2013 03:32:00 am  |  0 said

Bila kerajinan tu datang, rase nak hupdate belog yang dah tentu² aku sorang jak yang baca. How sad ~ . But sokayh macam aku tak tau ade stalker yg tak prnah tinggalkan kesan. Sekarang ni mesti tgah goyang² buntuut bace post aku. . Aku tau sebab engat lagi beberaoe tahun yang lepas. Mase dekat sekolah tetibe je ade yg tegor tye msalah aku yg aku cte kat blog. Nampak tu ? Nampak tu? Tak nmpk buat² nampak jelahhh. -.-  ade tu, salam tak de, tetiba jee ckap blog aku semak. Okay tak pe*nangis* gila ape na nangis .! Takde nye aku kesah de sume tuu. Well grab a chair n wait till i care lah *kopi/pasta* btw, tankiu stalker.

Memutar masa . . . *cermat nauu ayat ea.

Semalam , saya sebagai pelajar sekolah yang bakal menduduki SPM pada tahun 2013 ni belajauu leee kan kat sekolah tu. Da tu .amendenye nak buat laeee. . . Time rehat, aku dengan perut yang berkeroncong remix lgu techno ni turun dengan gelojoh nye. Well , dah lame tak makan kat kantin . Hari² bawak bekal dari rumah jee .paling tak pon ,beli sarapan kat makcik sebelah surau . Sedap wehh nasi goreng dea. Market jup .* act, baru tahun ni start rajin bawak bekal , puncenya dari pihak kantin .

Flashback hari pertama sekolah*

Hari ni pagi² mseng² dah menyilau mata aku dengan baju² yang puteh melepak tuuu.memaseng teruje jumpe membe². Perempuan terutamanya bila jumpa ., buat² gaya mak jemah je #termasuk akulah tegedik² mase jumpe membe.
Yelaaa rindu kot nak gila² ngan membe, dah dekat nak rehat, keluar pulak ayat ne . . .

"Tak sabau aku nk try menu baru.dengau cite kantin da tuka tender"

Aku apo lae, somangat bekobar nak poe makan . Haaa den kalau bab somangat ni, kluar noghori den ha . Pergi jee kantin, ramai gilaaaa orang, aku dengan penuh kesabaran beratur tunggu turn , yg menjadi permasalahan ea, aku tgok asallakk tak gerak dari td ni. Rupenye yg dtg dr tepi tros straight ptong barisan, aku tak leh sabau de, aku redah jugak lee. Tapi aku redah dengan sopannye iaitu sound bebudak yg memotong tadi. Sampai jeee, kene mntak makanan lak lagi. Ape pandai sangat kantin ni ta sediakan dari awal, aku tunggu punye lame , dea sibok dek hulurkan kat bebudak lelaki over there. Aku tak tahan tollah. Mase aku dok menung tggu tuu, nampak menunyee, sume naek harge, memang tak berptutan bg kantin sekolah . Lame nauu aku tggu aku sound je makcik tu. Bukn nak biadap, masalah nye yg akaq², makcik² dok ngadap kat kaum adam wat ghapo -.-

"Acik setel la pompuan nye separuh , kalau sume kat lelaki bile nye saye dapat makan ni"

Kalau tak kerana lapar, tak de maknenye aku hadap kantin tulahai ,. Dah dapat tuu, tibe time bayar. . .

"Nah duitnye"

"Bayar kat sana ea"

Aku toleh,tengok berator baik punya panjang semate² nak bayau . Aku tak taulah tahap kesabaran aku kat mne mase tuu. Tapi berator gak lah, takkan lah tak nak bayau makanan kan . Tu sume jadi darah daging kite ,kang tak pasal² kene sumpah satu kturunan lak . Sabau jelah, tu belom masok air lagi, air belom bli. Aku mmg dah give up memandangkan mase pon lagi 5 mnit nak abis rehat. Kau hingat sempat ke makan 5 mnit ditambah plak kelas aku kat atasssssss sekali . Grrr~.

Lepas dari aritu, aku bawakk bekall je pg sekolahh.

#sambung cite awal.

Tapi semalam tak bwak bekal, so, decide nak mkan kat kantin jugaklah. Aku bli, waktu rehat je dah 3.50 $. Duit belanje aku sehari 3 $ jee T.T #aritu bawak lebih duit balance semalam# . Then kene stayback sbab ade extra class dengan ckgu zainah. Kene tggu dkat sejam sblm mule kelas, aku poe makan dulu . Lpau . Mase tu aku tak pikir harge dahh . Aku tau aku makan jee.  Aku beli mee goreng, 1.30$ #makcik sebelah surau baru singgit# . Then aku mntak lah sambal. Makcik tu cakap . . .

"Nak sambal kene tambah 20¢ ea dik"

Ya ampun. Tak penah umo aku mntak sambal ade extra charge. Tak masok akal lgsg -.- aku beli makan kat lua singgit je, mntak sambal,maseh kekal singgit hargo ea. Aduhaii, kantin ni berkiro nauuu, da tu ain nak bli ayam , hrge ayam hancor tu 1.50$ . Bdak sekolah aku msti tau acano roman ayam tu, tak masok dek akal. Ayam tu ade la ciput, lebih tepong ancor tuu, ain nak yg panas dea tak mau jual yg panas ? Duhh. Bebal ke ape orang kantin ni? Kalau jual seplastik, tak luak pon lahhh -.-

Sehari jeee, dekat 7 ingget aku abes, dulu aku makan lagi kenyang , tapi aku boleh simpan singget setiap ari.

P/s: agak² kalau nak air sejuk lebih air batu kene tambah 50¢ gaah-





Thanks for reading :)




Past  |  Future